Atrakcyjność crowdfundingu na polskiej ziemi

jak polacy korzystają z finansowania społecznościowego

Finansowanie społecznościowe spotyka się w naszym kraju z ogromnym zainteresowaniem, okazuje się przy tym, że ciekawość, jaką wzbudza, jest w pełni uzasadniona. Oczywiście, crowdfunding nie jest rozwiązaniem dla każdego już choćby dlatego, że wymaga przedstawienia własnego pomysłu oraz udowodnienia, że jego realizacja ma szansę powodzenia i sens. Jeśli jednak jesteśmy na to gotowi, możemy myśleć o finansowaniu społecznościowym jako o wyjątkowej szansie na przekucie marzeń w realne działania dzięki zaangażowaniu innych użytkowników Internetu. Okazuje się zresztą, że korzystanie z crowdfundingu ma sens nie tylko wtedy, gdy mamy plan na rozkręcenie własnego biznesu, ale i wtedy, gdy myślimy o zorganizowaniu wydarzenia tematycznego, mówimy więc o przestrzeni pozwalającej na przetestowanie swoich sił naprawdę wielu osobom.

Największą zaletą finansowania społecznościowego jest stwarzana przez nie możliwość zdobycia kapitału, potencjalnych klientów oraz fanów, nie bez znaczenia jednak i to, że dzięki możliwościom, jakie stwarza marketing wirusowy nasz projekt może zostać przeanalizowany przez dziesiątki osób, które w innym przypadku nie miałyby pojęcia o jego istnieniu. Co więcej, wiele z tych osób nie ogranicza się do zapoznania się z informacjami na temat projektu, dokonuje bowiem również jego ocen i analiz sugerując pewne ułatwienia i poprawki. Nawet uwagi krytyczne nie muszą być zresztą odbierane negatywnie, to bowiem właśnie one sprawiają, że projekt może być dostosowany do tego, aby odpowiadał potrzebom większej liczby odbiorców wywodzących się z różnych grup. Gdy mówimy o crowdfundingu dochodzimy zresztą do wniosku, że nawet porażka projektu nie musi być dla nas problemem, nie można bowiem zapomnieć o tym, że dochodzi do niej na etapie, w którym nie zainwestowano w przedsięwzięcie rzeczywistych środków finansowych.